37Margnu37 .pdf


Aperçu du fichier PDF 37margnu37.pdf - page 8/32

Page 1 ... 6 7 8910 ... 32



Aperçu du document


8
Klassikers", dans Epd Film, vol. 20, no 3, pp. 20-23.
KADOUKADI, D., "Spectacles of History: Race Relations, Melodrama, and The Science Fiction/Disaster
Film", dans Camera Obscura, no 50, 2002, pp. 109-154.
KAPLAN, V., "A Look Behind The Wall: A Topography of Contemporary Russian Science fiction", dans
Russian Studies in Literature, vol. 38, no 3, 2002, pp. 62-84.
KOBO, A., "Two Essays on Science Fiction", dans Science Fiction Studies, vol. 29, no 3, 2002, pp. 340350.
MALZBERG, Barry, "The Profession of Science Fiction, 57: Cele Goldsmith Lalii – Furthering the True
Unwritten History", dans Foundation, no 84, 2002, pp. 4-7.
MARI, K., "Space, Body, and Aliens in Japanese Women's Science Fiction", dans Science Fiction
Studies, vol. 29, no 3, 2002, pp. 397-417.
MARTIG, Charles, "Folge dem weissen Kaninschen: wenn Cyberpunk zur Unterhaltung wird: das
Matrix-Universum", dans Film-Dienst, vol. 56, no 11, 2003, pp. 6-9.
MATHER P., "Figures of Estrangement in Science Fiction Film", dans Science Fiction Studies, vol. 29,
no 2, 2002, pp. 186-201.
ORLANDO, M., "Hugo Gernsback: Inventor, Prophet, and Father of Science Fiction", dans Poptronics,
vol. 3, no 2, 2002, pp. 23-26.
PARRINDER, Patrick, "Back to The Far Future ? Futures of Destiny and Desire in British Science
Fiction", dans Foundation, no 85, 2002, pp. 79-88.
PARTSCH, C., "Paul Scheebart and The Art of Science Fiction", dans Science Fiction Studies, vol. 29,
no 2, 2002, pp. 202-220.
PODESCHI, C. W., "The Nature of Future Myths: Environmental Discourse in Science Fiction, 19501999", dans Sociological Spectrum, vol. 22, no 3, 2002, pp. 251-298.
RAHAYEL, Oliver, "Star Trek: Nemesis", dans Film-Dienst, no 2, 2003, pp. 34-35.
REUTEL, Ingo, "Zwischen Vernunftwesen und Raubtier: die Alien-Trilogie als filmische Errinerungen an
die Gefährdung des Daseins", dans Medien Praktisch, vol. 27, no 1, 2003, pp. 26-31.
RIEPE, Manfred, "Auf dem Landweg zum Mond: der Effektspezialist und Regisseur Douglas Trumbull",
dans Epd Film, vol. 19, no 12, 2002, pp. 24-28.
ROLINSON, Dave & Nick COOPER, "Bring Something Back: The Strange Career of Professor
Quatermass", dans The Journal of Popular Film and Television, vol. 30, no 3, 2002, pp. 158-165.
SANDER, Agnès, "les réseaux dans la science-fiction", dans Flux, no 51, jenvier 2003, pp. 50-63.
SCHELL, H., "The Sexist Gene: Science Fiction and The Germ Theory of History" dans American
Literary History, vol. 14, no 4, 2002, pp. 805-827.
SCHNELLBACHER, T., "Has The Empire Sunk Yet ? The Pacific in Japanese Science Fiction", dans
Science Fiction Studies, vol. 29, no 3, 2002, pp. 382-396.
SLUSSER, George & D. CHATELAIN, "Conveying Unknown Worlds: Patterns of Communication in
Science Fiction", dans Science Fiction Studies, vol. 29, no 2, 2002, pp. 161-185.
SPEHR, Christoph, "Das Leben nach dem Tod in der Matrix: Cyberpunk im Kino", dans Epd Film, vol.
20, no 6, 2003, pp. 16-19.
SWOPE, R., "Science Fiction Cinema and The Crime of Social-Spatial Reality", dans Science Fiction
Studies, vol. 29, no 2, 2002, pp. 221-246.
VONARBURG, Élisabeth, "So You Want To Be a Science Fiction Writer ?", dans Foundation, no 84,
2002, pp. 92-98.
WEINSTEIN, David, " Captain Video: First Fantastic Voyage", dans Journal of Popular Film and
Television, vol. 30, no 3, 2002, pp. 148-157.
WOLF, G., "Solaris Rediscovered Stanislaw Lem Made Deep Science Into Some of the Greatest Science
Fiction You've Never Seen. Now His classic Solaris is Getting The Hollywood Treatment" dans Wired,


Ce fichier a été mis en ligne par un utilisateur du site. Identifiant unique du document: 00043661.
⚠️  Signaler un contenu illicite
Pour plus d'informations sur notre politique de lutte contre la diffusion illicite de contenus protégés par droit d'auteur, consultez notre page dédiée.