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Titre: IAA2012-pressfile EN.pub
Auteur: Pol

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PRESS FILE 

IAA sept. 2012 

DHOLLANDIA Hall 26 ‐ Stand B04

DHOLLANDIA N.V.   ●  Zoomstraat 9,  IZ E17‐1072, 9160 Lokeren, Belgium   
Tel +32 (0)9 349 06 92   ●   Fax +32 (0)9 349 09 77 
info@dhollandia.be    ● www.dhollandia.com  

Main themes on IAA... 
For  DHOLLANDIA,  the  main  axis  of  development,  and  the  main  lines  of  communica on  at  IAA  turn 
around 
 

1– Reduc on of weight, and op misa on of vehicle pay‐loads 
 
Although  clever  development  and  accurate  dimensioning  of  mechanical  components  in  func on  of  the 
intended use and capacity have always been a strong point at DHOLLANDIA, some of the li s shown at 
the  IAA  bring  a  revolu on  in  the  tail  li   market,  and  feature  proper  weights  that  are  very  a rac ve  in 
comparison to the tail li  averages. 
 

2– Maximum safety for the driver, and unrivalled long‐term reliability of the equipment 
in heavy duty use 
 
DHOLLANDIA li s are o en used in very harsh and brutal environments, in extreme climate condi ons, 
and in any part of the world that might, but o en might not have access to fast and professional service. 
That is why our li s con nue to be developed with reliability and intelligent simplicity in mind. 
 
Also,  the  safety  of  the  operator  (and  poten al  by‐standees  in  traffic)  is  gaining  fast  growing  interest. 
Hence,  DHOLLANDIA  has  invested  strongly  in  flexible,  heavy‐duty  safety  rail  systems,  where  needed 
adjusted to allow side loading / unloading; special pla orm coa ngs combining the best of an ‐slip and 
sound‐dampening (PIEK) characteris cs; and pla orm locking mechanisms to provide maximum safety on 
the road under the LOAD SECURITY CODE XL legisla on. 
 

3–  Offering  premium  finish  (hot‐dip  zinc  pla ng)  as  best  added‐value  for  our  clients’ 
investments  
 
A premium finish that will extend the expected life‐ me of a tail li  well beyond the industry average, is 
the best added value we can offer our clients, in order to protect their investment for many years, and 
obtain a maximum return on investment. 

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ZINC finish ‐ give corrosion no chance 
Until  recently,  all  DHOLLANDIA  lifts  were  treated  with 
Protection  PLUS.  This  state‐of‐the‐art  finish  combines 
innovative technologies such as 3‐kation zinc phosphate, KTL 
epoxy electro coat and polyester powder coat, to raise the 
quality and corrosion protection of DHOLLANDIA lifts to a 
level well above the average in the tail lift industry. 
 
Today,  following  the  footsteps  of  numerous  body  builders 
and  trailer  manufacturers,  DHOLLANDIA  has  chosen  to 
aim for the highest possible finish quality, and to offer hot‐
dip zinc plating on the majority of lift products. 
 
The hot‐dip zinc plating will be marketed as STANDARD on a 
wide range of lift types, and offered as an option on the ones 
that keep Protection PLUS as default finish. 
 
Zinc  offers  a  physical  and  a  electro‐chemical  protection  of 
steel. At a temperature of 450°, the melted zinc goes into a 
metallurgical bond with the steel substrate, forming zinc‐iron 
alloys that leave no chance to corrosion. These alloys benefit 
from  a  higher  hardness  than  steel  itself,  and  guarantee  an 
increased  firmness  to  resist  shocks  and  wear.  Moreover, 
exposure to the atmosphere leads to the formation of a zinc 
patina,  and  creates  an  impermeable  layer  that  offers 
unrivalled protection against corrosion. 
 
The main advantages of hot‐dip zinc pla ng in a nutshell: 
 
Maximum, unrivalled corrosion protec on 
 
 
Best added value for your investment, guaranteeing its integrity and aesthe cal aspect for many 
years 
 
 
Protects  the  outside  AND  the  INSIDE  of  steel  structures  (unlike  most  e‐coat  systems  or 
conven onal paint systems, which merely paint the outside) 
 
 
Green  technology:  life‐cycle  assessments  have  proven  that  zinc‐plating  is  the  most  environmentally 
friendly method of anti‐corrosion protection. DHOLLANDIA’s zinc‐plating plant uses state‐of‐the‐art 
technologies to recuperate and recycle zinc, heat, and water from the production processes. 
 
 
Perfect synergy for body builders and chassis manufacturers offering galvanised chassis 
 

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Strive for extra PAY‐LOAD 
Body rear frame and hydraulic tail li  combined into 1 single component! 
The  commercial  vehicle  industry  is  searching  continuously  for 
techniques  and  methods  to  make  vehicles  lighter,    and  maximize 
their  pay‐load.  Taking  into  account  its  position  in  the  overhang 
behind the rear axle, the proper weight of a tail lift can be of major 
influence. 
 
Simultaneously,  the  body  building  industry  is  increasingly  eager  to 
obtain  quick‐fit  solutions,  readily  adjusted  to  suit  their  particular 
bodies and manufacturing requirements, and needing a minimum of 
specialised labour for the installation. 
 
DHOLLANDIA’s  new  column  lift  type  DH‐VOCS.07.K1  forms  the 
perfect  answer  to  both  issues.  Whereas  conventional  tail  lifts  are 
mounted to an existing rear frame (column lifts), or mounted to the 
chassis of a vehicle with a regular body (cantilever lifts, slider lifts,…), 
this new solution merges the rear frame of the body and the tail lift 
itself into one single component. 
 
The unit consists of a lift with capacities ranging from 500‐750 kg, a 
light weight aluminium platform of 1200‐1600 mm deep, and a top‐
hatch operated by gas springs in honey comb material. This product 
enables DHOLLANDIA to offer the lightest tail lift in the 3.5‐7.5 T 
GVW range. 
 
The KPI’s in a shortlist: 
 
Minimum  weight  /  Maximum  pay‐load:  just  185 kg  (1)  proper 
weight for the tail lift + top hatch + body rear frame ! 
 
No rear frame required = save weight, save money! 
 
Mounting  fine‐tuned  with  the  body‐builder’s  requirements, 
allowing short fitting times with a minimum of specialised labour 
 
Hydraulic power pack premounted in cylinder beam 
 
Joined  to  the  body  panels,  this  solution  is  independent  of  any 
chassis constraints (overhang, spring hanger,…) 
 
Reliable  and  easy  to  use  without  specialised  driver  training, 
therefore also extremely convenient for the occasional use, rental 
business, etc… 
 
Superior aesthetical finish 
 
(1) depending on dimensions of vehicle and lift 

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185 kg 

Light li  for van chassis 
Light high‐performance 4‐cylinder li  DH‐LMQ now adapted for special van chassis 
 
5  years  ago,  DHOLLANDIA  introduced  the  DH‐LMQ 
technology,  a  pla orm  of  very  stable  4  cylinders  li s 
without main cross tube between the le  & right  chassis 
beams. 
 
This  new  concept  offered  superior  stability  in 
comparison  to  compe ng  2‐cylinder  models  in  the  500‐
1000  kg  capacity  range,  it  allowed  to  save  significant 
weight in comparison to the conven onal 4‐cylinder li s 
in  the  DHOLLANDIA  program,  and  to  leave  the  spare 
wheel of the vehicle in its original posi on. 
 
Where  the  ini al  DH‐LMQ.10  was  only  suitable  for 
regular  C‐shaped  chassis  (Iveco  Daily,  light  commercial 
trucks from 7.5T onwards,…), the new model comes with 
custom‐made  adap on  kits  to  mount  it  on  the  special 
chassis of the majority of vehicles in the 3.5T+ range (kits 
adapted  to  wheelbase  and  overhang  of  Merdedes 
Sprinters,  Renault  Master,  Volkswagen  LT,  Ford  Transit 
etc...). 
 
The KPI’s in a shortlist: 
 
Minimum  weight  /  Maximum  pay‐load: 4‐cylinder 
technology from 180 kg onwards! 
 
Superior  pla orm  stability  thanks  to  the  4‐cylinder 
technology 
 
500‐1000 kg li  capacity at a CG of 600mm 
 
Standard execu on with fixed moun ng plates  for 
conven onal C‐shaped chassis 755 & 860 mm wide 
 
New execu on with special moun ng kits for quick 
fi ng, adapted to the specific type and wheelbase 
of a wide range of 3.5T+ commercial trucks 
 
Hot‐dip zinc plated li  frame & moun ng plates 
 
 

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Quick fit 

Other lifts seen at the IAA... 
DH‐LM.15 ● 1000‐1500 kg light weight transi on can lever model between LM.10 and LM.20 
 
The DH‐LM.15 forms the missing link between 1000 and 2000 kg capacity li s. It is considerably lighter and requires 
less overhang than the DH‐LM.20; stronger and more robust than the DH‐LM.10. Hence it is the ideal weight saving 
li  for medium capacity trucks of 7.5 to 12T GVW, and is recommended as the be er alterna ve for the DH‐LM.10 
and DH‐LMQ.10 with long 850 mm arms, or 1000 kg pla orms above 1600 mm. 
 
The DH‐LM.15 replaces the DH‐LMQ.15 from 2012 onwards. Contrary to this DH‐LMQ.15, the moun ng plates of 
the new li  are bolt‐on, and fully adjustable in width. 
 
Main op ons shown on the expo li : 
• Hot‐dip zinc plated li  frame & moun ng plates 
• Alu pla orm powder coated RAL9010 on exterior side [S625.A] 
• Electric control integrated in the cover of the power pack [S517.ZP] 
• 4‐bu on foot controls with built‐in reed sensor [S075.R.CL] 
• Flashing pla orm lights on the pla orm [S090] 
• An ‐slip & noise dampening, PIEK‐approved pla orm coa ng [S627.B] 
• 2‐piece symmetrical roll‐stop in the pla orm point [S215.A] + noise dampening rubber [OAP106] 

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Other lifts seen at the IAA... 
DH‐LM.30 ● 1500‐3000 kg powerful, robust can lever li  for the intensive distribu on 
 
The  can lever  li   DH‐LM.30  is  a  powerful  li   for  intensive,  heavy  duty  tasks  and  “hos le  environment” 
circumstances.  It  is  ideal  for  the  most  demanding  applica ons  in  the  regular  transport  business,  such  as 
supermarket  &  food  distribu on.  The  robust  frame  with  reinforced  ar cula on  pins  and  larger  cylinders  is 
primarily  designed  for  li   capaci es  of  2500  to  3000  kg,  but  is  also  available  as  upgraded  1500‐2000  kg  version. 
When equipped with a longer pla orm (2300 up to ... 3000+ mm), the DH‐LM.30 can easily form the rear closure of 
the vehicle body. 
 
The li  shown at the IAA puts strong emphasis on 2 subjects: 
Safety, safety rails, and on the solu ons that DHOLLANDIA offers in order to reduce the risk of drivers falling 
off the pla orm. 
Load security XL 
 
Main op ons shown on the expo li : 
• Hot‐dip zinc plated li  frame & moun ng plates 
• Alu pla orm powder coated RAL9010 on exterior side [S625.A] 
• Side loading facility with detachable ramp [OAP022 + OAP023] 
• 1 hinged side safety rail L side [OAP202.L] 
• 2‐bu on li /lower control on L side safety rail [OAE020.L] 

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Other lifts seen at the IAA... 
DH‐SM.15 ● 1000‐1500 kg light 4‐cylinder slider li  with single fold pla orm 
 
The  DH‐SM.15  is  the  lightest  of  the  conven onal  slider  li s  with  single  fold  pla orms.  It  is  equipped  with  a 
compact li  frame and short li  arms, in order to minimize the required overhang, and forms an ideal fi t for light 
and medium capacity trucks of 7.5 to 12T GVW. 
 
In it’s travel posi on, the DH‐SM.15 is safely  stored  underneath the chassis of the vehicle. It is ideal for frequent 
fork  li   and  dock  loading  opera ons,  for  demountable  bodies,  for  occasional  use,  and  all  applica ons  requiring 
quick and free access to the cargo space. 
 
Main op ons shown on the expo li : 
• Li  frame finished in Protec on PLUS (3‐ca on zinc phosphate + epoxy KTL + polyester powder coat) 
• Full aluminium pla orm, with anodised finish (S616] 
• Pla orm hands mounted 100mm deeper under the pla orm (100mm less overhang required) [S245.S] 
• Marking  of  the  safe  working  zone  on  the  pla orm  surface  (for  the  use  of  the  wander  lead  with  spiral  cable) 
[S969.PLT] 

360 kg 

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Other lifts seen at the IAA... 
DH‐P2 ● 500‐750 kg safe & reliable interior li  with 2 li  arms 
 
The DH‐P2 is a fully automa c linear li , suitable for moun ng inside 
the loading space of the vehicle. It can be mounted at the rear doors 
or side doors of the vehicle body. 
 
With a max. floor height of 900mm and 450 kg li  capacity, the DH‐
P2.03 used to be limited to Mul  Passenger vehicles and vans. In its 
new configura on, the DH‐P2.07 is capable to of li ing 750kg up to a 
max.  floor  of  1150mm,  thus  increasing  the  field  of  applica on  to  a 
much wider range of commercial vehicles. 
 
The  construc on  with  2  li   arms  provides  maximum  pla orm 
stability. The pla orm is flat, so that goods, such as roll‐cages, white 
&  brown  goods,  small  machinery,…,  can  be  loaded  with  minimal 
effort. 
 
Main features of shown on the expo li : 
• 1350x920 mm useful pla orm dimensions 
• Pla orm with maintenance‐friendly aluminium pla orm surface 
• Automa c roll‐stop at the outer edge of the pla orm [S950] 
• Simple‐to‐use 2‐bu on wander lead with spiral cable 

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