Fichier PDF

Partage, hébergement, conversion et archivage facile de documents au format PDF

Partager un fichier Mes fichiers Boite à outils PDF Recherche Aide Contact



2nd summative assessment .pdf



Nom original: 2nd summative assessment.pdf
Titre: Microsoft Word - 2nd summative assessment.docx
Auteur: Dany Angel

Ce document au format PDF 1.3 a été généré par Word / Mac OS X 10.8.4 Quartz PDFContext, et a été envoyé sur fichier-pdf.fr le 20/11/2013 à 14:31, depuis l'adresse IP 87.66.x.x. La présente page de téléchargement du fichier a été vue 697 fois.
Taille du document: 312 Ko (5 pages).
Confidentialité: fichier public




Télécharger le fichier (PDF)









Aperçu du document


 

 2nd  summative  assessment    
 
Research  Project,  BA  1  Introduction  to  Marketing  
 
1. Give  a  general  introduction  to  the  company  and  the  product  you  have  
chosen:  
 
The  company  that  I  chose  that  has  recently  brought  out  a  new  product  is  
Samsung.  The  product  is  the  Samsung  Galaxy  Note  3  
Samsung  Electronics  Co.  is  a  South  Korean  multinational  electronic  information  
technology  company  headquartered  in  South  Korea.  Samsung  Electronics  is  the  
world’s  larger  mobile  phone  maker  and  world’s  second  larger  semiconductor  chip  
maker.  Since  its  creation  as  a  small  export  business  in  Taegu  (Korea),  Samsung  has  
grown  to  become  one  of  the  world  leaders  in  electronics,  specializing  in  digital  
devices  and  media,  semiconductors,  memory  and  system  integration.  Today,  their  
innovative  products  and  processes  of  high  quality  is  recognized  worldwide.    
        Samsung  Electronics'  vision  for  the  new  decade  is  :  "Inspiring  the  world  to  create  
the  future."  They  aim  to  inspire  communities  around  the  world,  developing  new  
technologies,  innovative  products  and  creative  solutions.  More,  Samsung  want  to  
promote  a  new  value  for  its  main  networks,  its  industry,  its  partners  and  employees.  
In  2011  Samsung  released  a  new  generation  of  smartphone  with  large  screens  
considered  set  between  a  phone  and  a  tabled.  It’s  a  phone  and  a  tablet  at  the  same  
time.    The  first  generation  of  it  had  been  sold  around  10  millions  units;  30  millions  
units  for  the  Note  2  and  the  Samsung  Galaxy  Note  3  that  i’m  presenting  has  been  
released  one  month  ago  and  there  are  already  5  millions  units  sold.    
   
2. Describe  the  Mission  Statement  or  the  ethos  of  the  company.  What  
makes  it  unique?  
Ethos  is  the  style  that  must  take  the  speaker  to  capture  the  attention  and  gain  the  
trust  of  the  audience,  to  make  it  believable  and  sympathetic.  It  caters  to  the  
imagination  of  the  listener.  Aristote  defines  the  good  sense,  virtue  and  benevolence  
as  the  elements  to  gain  the  confidence  of  the  speaker.  We  can  add  to  it  franchise  and  
righteousness.  
    Samsung  doesn’t  have  a  mission  statement  but  we  they  express  it  by  their  
company’s  philosophy  which  is:  “At  Samsung,  we  follow  a  simple  business  
philosophy:  to  devote  our  talent  and  technology  to  creating  superior  products  and  
services  that  contribute  to  a  better  global  society.  Inspire  the  World,  Create  the  
Future.”    
    Samsung  is  committed  to  mobilizing  communities  by  focusing  on  Samsung's  
three  key  strengths  :  new  technology,  innovative  products,  creative  solutions  and  
promoting  new  value  for  Samsung's  core  networks:  industry  partners  and  
employees.  Thanks  to  these  efforts,  Samsung  hopes  to  contribute  to  a  better  world  
and  a  richer  experience  for  all.    

3. Describe  the  marketing  mix  that  applies  to  the  product.  
It  has  been  a  month  since  the  launch  of  the  Note  3  and  it  has  already  well  known  and  
publicized  throughout  its  target  market  via  successful  advertising.  Their  advertisements  
can  be  seen  almost  everywhere  their  target  market  (18-­‐frequents.  They  can  be  seen  on  
TV,  in  the  newspaper  and  on  bus  station  walls.  They  are  making  a  huge  advertising  in  
the  football  activity:  they  sponsor  Chelsea  FC  by  having  the  logo  of  Samsung  on  their  
shirts  and  more  impressive:  they  are  actually  making  a  game  between  humans  and  
alliens  saying  that  Samsung  will  save  the  planet  from  an  IT  attack  and  guess  who  is  the  
captain  of  the  human  team?  Lionel  Messi:  the  world  best  player,  the  10  others  players  
have  not  been  revealed  yet.  Take  a  look  at  their  advert:  
http://www.thegalaxy11.com/en/team  where  the  Samsung  Galaxy  Note  3  is  clearly  
highlighted.  Samsung  has  spent  more  than  4  billions  american  dollars  in  the  marketing  
of  its  products  in  2012.  

 

4. What  is  the  competitive  advantage  and  positioning  of  this  product?  
The  competitive  advantage  of  Samsung  is  related  to  the  passion  for  innovation  and  
effectiveness  of  R  &  D,  and  any  new  product  development  should  be  maintained  in  the  
handquarter  in  Korea;  
Another  competitive  advantage  of  the  company,  the  quality  should  be  maintained  
permanently,  as  it  could  become  challenging  if  one  portion  of  the  production  should  be  
shifted  to  China,  so  Samsung  needed  to  ensure  it  could  well  influence  its  Chinese  partner  

While  reducing  overall  costs  were  not  crucial  for  Samsung,  the  partnership  with  a  
Chinese  factory  could,  however,  used  for  decreasing  the  cost  of  labor  in  the  production  
of  existing  products  without  any  risk  of  compromising  valuable  intellectual  property  in  
this  way,  another  competitive  advantage  of  Samsung,  the  most  cost-­‐ASP  report  would  be  
further  strengthened  in  the  industry.  
Knowledge  of  the  product  will  have  spread  win  these  means  and  most  of  the  
prospective  customers  already  know  of  the  product.  Its  comes  in  a  box  made  of  wood.  
This  will  be  to  appealing  to  business  people  and  people  of  a  higher  social  class  as  it  looks  
as  thought  its  of  a  higher  quality  than  just  a  plastic  or  cardboard  case.  It's  designed  to  
make  the  owner  of  the  new  phone  feel  special.  
The  target  market  of  note  3  is  the  rich  business  class  and  the  yougsters.  In  short,  the  
‘millenials’    people  born  after  1980.  It’s  like  a  fashion  statement  or  a  "life  partner".  The  
design,  status  and  characteristics  that  come  with  make  it  an  ideal  companion  for  any  
fashionista  or  a  real-­‐estate  agent.  Samsung  has  prices  that  are  beyond  most  peoples'  
disposable  income.  The  price  is  not  really  a  factor  to  a  rich  person,  but  it’s  still  high  
quality  and  it  will  be  sold  for  that  price.  This  means  that  most  people  will  have  to  save  
money  to  buy  one.  The  high  price  only  adds  to  the  feeling  of  exclusivity  that  comes  with  
it.  On  the  other  hand,  some  people  buy  for  its  features.  The  target  market  will  also  have  a  
need  to  use  new  technologies.  
 

5. Which  products  from  other  companies  are  its  competitors?  
As  said  before,  the  Samsung  Galaxy  Note  2  is  between  a  smartphone  and  a  tablet  but  
“classic”  smartphones  are  considered  as  a  competitor.  Samsung’s  main  competitor  is  
Apple.  There  have  been  many  quarrels  between  them.  They  compete  for  the  first  world  
place  in  smartphone  market.  The  main  competitors  of  the  Note  3  are:  Nokia  Lumia  920;  
HTC  ONE;  Apple  Iphone  5  and  Blackberry  Z10.  One  of  the  main  reason  why  the  Note  is  
cheaper  is  because  they  cared  about  being  cheaper  than  Apple.  
  800  
  700  
 
 
 
 
 
 
 
 

600  
500  
400  
Price  

300  
200  
100  
0  
Nokia  Lumia   HTC  ONE  
1020  

Iphone  5s  

Samsung  
Note  

Blackberry   Samsung  S4  
Z10  

But  Samsung  has  a  very  big  advantage  on  their  competitor:  they  are  world’s  second  
larger  semiconductor  chip  maker.  So  what?  Most  of  phones  in  the  world  are  made  of  
componants  from  Samsung  factories  so  their  competitors  rely  on  Samsung.  

6. How  does  the  company  adhere  to,  or  not,  sustainable  marketing  and  
socially  responsible  business?  
Samsung  give  a  huge  importance  to  sustainable  marketing  and  socially  responsible  
business.  Samsung  offers  support  to  people  and  their  communities  in  different  ways.  
Currently,  they  are  investing  in  the  future  of  children,  supporting  the  learning  of  science  
and  creative  thinking  that  promote  leadership.  In  addition,  they  assist  children  in  low-­‐
income  families  by  supporting  the  creation  of  educational  infrastructure,  outstanding  
students  and  programs  that  promote  the  well-­‐being  of  families.  Samsung  are  also  
implementing  programs  in  these  areas  within  their  eight  volunteer  centers.  
 

 

 

 

 

Planet  First  is  a  commitment,  a  
state  of  mind,  a  fundamental  
approach  that  Samsung  considers  it  
essential,  as  customers  seek  a  
balance  between  technology  and  a  
greener  lifestyle  environment.  
 
Planet  First  means  that  Samsung  
always  consider  their  impact  on  the  
environment  when  they  work,  
develop  and  design  solutions  and  
innovative  products  to  inspire  and  
satisfy  their  customers.  Samsung  is  
committed  to  providing  a  better  
experience  using  ecological  
products,  solutions,  and  
technologies  that  respect  the  
environment,  that  enhance  our  
lives  as  consumers,  which  reflect  
the  values  we  share  and  respect  our  
planet.    
Over  the  years,  Samsung  has  invested  in  a  large  number  of  museums,  galleries  and  
exhibition  halls  in  Korea  and  the  rest  of  the  world  (including  the  United  States  and  France).  
Samsung  Museum  of  Modern  Art  collects,  preserves  and  exhibits  the  works  of  
contemporary  art  in  Korea  and  elsewhere  while  the  Samsung  Children's  Museum,  the  first  
of  its  kind  in  Korea,  invites  children  to  have  fun  exploring  the  world  around.  In  addition,  
Samsung  welcomes  and  supports  various  cultural  events  for  children  and  programs  that  
promote  their  artistic  development.  
 
 

References:  








Dewi  Miranti.  2012.  VALUE  CHAIN  AND  COMPETITIVE  ADVANTAGE  of  Samsung.  
[ONLINE]  Available  at:  http://dewimiran.blogspot.be/.  [Accessed  13  November  
13].  
Rowan  Mccomish.  2013.  Samsung.  [ONLINE]  Available  at:  http://prezi.com/.  
[Accessed  13  November  13].  
Phones'  review.  2013.  Galaxy  Note  3  vs  iPhone  5S  price  positioning.  [ONLINE]  
Available  at:  http://www.phonesreview.co.uk/.  [Accessed  13  November  13].  
Fnac.  2013.  Téléphones  portables.  [ONLINE]  Available  at:  
http://www.fr.fnac.be/.  [Accessed  13  November  13].  
Samsung.  2013.  Citoyenneté.  [ONLINE]  Available  at:  http://www.samsung.com/.  
[Accessed  13  November  13].  
Samsung.  2013.  Environment.  [ONLINE]  Available  at:  
http://www.samsung.com/.  [Accessed  13  November  13].  


Documents similaires


Fichier PDF 2nd summative assessment
Fichier PDF korean product catalogue
Fichier PDF know the advantage of buy a college degree online
Fichier PDF makingmoneyonline
Fichier PDF subscribersecrets
Fichier PDF emailprofitmaximizer


Sur le même sujet..