1 NEW THEORY WATER CYCLE 2020 .pdf


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NEW THEORY WATER CYCLE 2020
Descending
Air Currents
Mecanical
Force
Explosive
Combination

COMPRESSION
IONIZATION

Mecanical
Force
Ascending
Air Currents

Condensation
Winds

Rains-Storms

Moderate rain

I-In a Diesel engine:
It is the compression which heats the air to a favorable temperature which triggers the combustion
of the diesel:
C21H44 + 43O2 + (heat by compression)  explosive combustion + 21CO2 + 22H2O
II-In the atmosphere:
a-Water vapor decomposition:
Clouds or rainwater never formed directly through the water vapor from evapotranspiration.
H2O molecules decompose squarely on their ascent to a certain altitude into H 2↗ and O↗ as simple
and free gaseous bodies by the action of the solar ultraviolet rays.
* Light hydrogen escapes more at altitude
* Relatively heavier oxygen remains.
We can no longer speak of water vapor at this stage.
b-Compression-Ionization:
The ascending and descending air currents constitute 2 opposing mechanical forces. The air is
compressed or self-compressed. This compression generates friction giving rise to heat which ionizes
the molecules and atoms present in this area. , hydrogen ionizes positively and oxygen is
electronegative by nature.
c-Combustion or Synthesis:
At a favorable air compression rate, hydrogen burns in oxygen, this reaction is explosive and gives
rise to water (clouds and rain).
8H2 + 4O2 + (heat by compression)  explosive combustion + 8H2O

II-Dans un moteur Diesel:
C'est la compression qui chauffe l'air à une température favorable qui déclenche la combustion du
diesel:
C21H44 + 43O2 (chaleur par compression)  combustion explosive 21CO2 + 22H2O
II-Dans l'atmosphère:
a-Décomposition de la vapeur d'eau:
Les nuages ou l'eau de pluie ne se sont jamais formés directement à travers la vapeur d'eau issue de
l'évapotranspiration.
Les molécules H2O se décomposent carrément lors de leur ascension à une certaine altitude en H2↗
et O↗ sous forme de corps gazeux simples et libres par l'action des rayons ultraviolets solaires.
* L'hydrogène léger s'échappe davantage en altitude
* L'oxygène relativement plus lourd se tient en bas
On ne peut plus parler de vapeur d'eau à ce stade.
b-Compression-Ionisation:
Les courants d'air ascendant et descendant constituent 2 forces mécaniques opposées. L'air est
comprimé ou auto-comprimé. Cette compression génère des frottements donnant lieu à une chaleur
qui ionise les molécules et les atomes présents dans cette zone. , l'hydrogène s'ionise positivement et
l'oxygène est électronégatif par nature.
c-Combustion ou Synthèse:
A un taux de compression d'air favorable, l'hydrogène brûle dans l'oxygène, cette réaction est
explosive et donne naissance à de l'eau (nuages et pluie).
8H2 + 4O2 + (compression engendrant chaleur)  combustion explosive + 8H2O

I-In a Diesel engine:
It is the compression which heats the air to a favorable temperature which triggers the combustion
of the diesel:
C21H44 + 43O2 + (heat by compression)  explosive combustion + 21CO2 + 22H2O
II-In the atmosphere:
a-Water vapor decomposition:
Clouds or rainwater never formed directly through the water vapor from evapotranspiration.
H2O molecules decompose squarely on their ascent to a certain altitude into H 2↗ and O↗ as simple
and free gaseous bodies by the action of the solar ultraviolet rays.
* Light hydrogen escapes more at altitude
* Relatively heavier oxygen remains.
We can no longer speak of water vapor at this stage.
b-Compression-Ionization:
The ascending and descending air currents constitute 2 opposing mechanical forces. The air is
compressed or self-compressed. This compression generates friction giving rise to heat which ionizes
the molecules and atoms present in this area. , hydrogen ionizes positively and oxygen is
electronegative by nature.
c-Combustion or Synthesis:
At a favorable air compression rate, hydrogen burns in oxygen, this reaction is explosive and gives
rise to water (clouds and rain).
8H2 + 4O2 + (heat by compression)  explosive combustion + 8H2O


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