EnglishSponsoringFolder2014 2015 .pdf



Nom original: EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf

Ce document au format PDF 1.4 a été généré par , et a été envoyé sur fichier-pdf.fr le 02/03/2014 à 10:00, depuis l'adresse IP 79.88.x.x. La présente page de téléchargement du fichier a été vue 600 fois.
Taille du document: 20.3 Mo (24 pages).
Confidentialité: fichier public


Aperçu du document


SPONSORING FOLDER
NUIT BLANCHE
2014 ­ 2015

Preamble
First of all, thank you for your interest in Nuit Blanche association founded in 1996 and
an association law 1901.

Contents












Preamble
The video game market, the concept of e­sports
History of the association and our goals
Executive Profiles
Team History
Presentation of the different line­up and awards
Budget and spending
Some pictures
Current Partners and sponsors
Contacts

The video game market in France and Worldwide
: a business that doesn’t know crisis
By his turnover, video game is the first cultural industry in France and in the world. In two years,
the turnover of the video game industry worldwide has increased from EUR 41.9 billion to over
50 billion in 2012. According to a recent study by IDATE, the video games market is expected to
grow 11% per year until 2017. The global market for video games (including hardware) should
increase from EUR 53.9 billion in 2013 to 82.1 billions in 2017 , according to projections by
IDATE, think tank specializing in the digital economy and the internet. From 2013, this is the
online game on personal computer which became the leader in the gaming software market.

Who are the players ? What time do they spend on video games ? What’s their
budget ?
80% of the French have already played at least once to video games in the past 12 months.
Note that 52% of gamers are women, a figure rising since it was 50% in 2012. Overall, France
has 31 million players. It’s 10% more than the previous year. Among the largest consumers of
video game, there are overwhelmingly men 12 to 30 years. The average time spent playing
video game is 12 hours per week, an increase of 2 hours compared to 2011. For comparison,
music is 6 hours and 22 minutes off radio and reading is 5 hours and 32 minutes. The average
monthly budget for video games by players is EUR 40. The gamers spend an average of EUR
18 more per month than casual gamers. At least, 57% of players have adopted the free­to­play
model in the past 12 months. It is a free online game where you can make micro­payments to
access more content.

What is the business model of the video game?
Previously, publishers sold an entire game on physical media, usually a CD. Everything was
sold between EUR 45 and EUR 65 for console and computers. With the development of
high­speed internet access, the gaming industry has redesigned this model and today, the
overwhelming majority of license are marketed on the “free­to­play” model. The player
downloads a part of the video game for FREE and publisher sells downloadable content packs
that allow players to have a more  personalized and thorough experience of the game. This
model is becoming more and more popular on the PC, while the new consoles like Xbox One
and PS4 are generalizing the concept on their platform.

What is the business of the e-sport?
Some games are played by millions of people all over the world, we can take the example of
DOTA 2 which was played by 7 million unique players during the month of January 2014.
Among this mass of players emerges an elite.
The game publisher has lot of interest to highlight this elite so that the huge amount of casual
players can see how this elite plays. That’ll give them the desire of progress so play more , buy
extensions set and downloadable content.
The game publisher organize some tournaments with a good cash­prize where the best players
in the world are competing. These tournaments are followed on the internet by hundreds
thousands of spectators­players. The figure of 200,000 spectators is regularly reached for
tournaments League Of Legends.
The game publisher is withdrawing a maximum gain with this exhibition : When the game
publisher is highlighting champions, he is promoting his own game, withdrew advertising profits
during broadcasts of high level games and it attracts sponsors … all for a relatively small
investment.
Besides the exhibition via internet, we can also note that there is some events such as video
games shows which contain an international tournaments. Let’s take the example of the Paris
Games Weeks, held every years in Paris at “Porte de Versailles” hosts the ESWC (Electronic
Sports World Cup™). It’s a famous and one of the biggest tournaments in the world. Thereby
visitors, after watching a top match, can buy the same hardware as their champion from a
manufacturer that has a stand located in the show ! The show Paris Games Week has over
300,000 visitors each year.

Why should you sponsorize us ?
The association Nuit Blanche brings many good players on various popular games. Sponsorize
Nuit Blanche is guaranteed to promote your business to an audience of video games players
through our successful tournament on the internet, but also display your logo on all of our social
networks, streams and on our clothes worn in many offline tournaments where our players are
in. Finally, it’s possible to distribute flyers to the offline events.

History of the association and our goals
How to frame e-sports activities ?
The framework proposed by the French law and the best fit activities including esports is the
creation of an association called “Law of 1901”. This is the most common type of association,
which is used in sports clubs for example. The essence of the law 1901 association is
non­profit.

Why set up an association?
Team Nuit Blanche never stopped since 1996 and is composed of passionate players but also
rigorous responsible(pas sur du tt). For us, the creation of the association was inevitable when
World of cdkeys ( WoCK) decided to sponsorize  team Nuit Blanche. This is why, after 17
years of existence, team Nuit Blanche became an law 1901 association in early 2013.
 We owe to our sponsors and our players a full transparency about the use of resources
allocated to us, all in a legal and recognized framework.
 Moreover, organizing e­sport events companies (such as ESWC) often rely on associations to
work for them. This allows them to get around the hiring of an temporary job which is
administratively cumbersome, and remunerate directly associations. The creation of the Nuit
Blanche association allows its members to work on international competitions in a perfectly
transparent and legal framework.

What are Nuit Blanche’s goals ?
The creation of the association is fast, just three people are needed for the status of president,
secretary and Treasurer. Articles of association “Nuit Blanche” are registered in the prefecture.
These instructions specify that "aims to enable its members to participate in tournaments online
games in the best possible conditions and ensure the proper functioning of the website for the
team.".
The association aims to be a bridge between members and outside agencies involved in
e­sports.
The association also aims to promote an idea of electronic sport where fun and relaxation are in
the center. We wish to highlight an electronic sport as a hobby and not as the main source of
income.
The association has an ultimate objective to offer tournaments online or offline in the sphere of
electronic sports meet criteria just mentioned.

Executive Profiles
Président : Antoine "AlepH" Berranger leader of association Nuit blanche et administrator
general of Starcraft II team. .
Secretary : Laurent « Lloyd » Dauvergne, Secretary within the association. 30 years old,
married and father of two children, he plays video games with a passion ever since. He joined
the association Nuit Blanche in 2000 and contributes to the life of the association.
Treasurer : Yan "io" C

Team History
Nuit Blanche is a French clan founded in 1996 by a couple of friends living of
Boulougne­Sur­Mer in the Nord­Pas­De­Calais, mainly playing Quake 3. Thereafter, they began
to play other games and created other lineups (Starcraft, Starcraft Broodwar, Natural Selection,
Counter Strike, Warcraft III, Heroes Of Newerth...).
Thanks to good results, including several Quake III LANs and 4 titles of France Champion won
on Starcraft Broodwar (while remaining in the top 10 Europe for several years), some
europeans were recruited (Finland, Sweden and Poland mainly) from countries where e­Sports
is highly developed.
At the release of Starcraft II, we built our team around structure historical players who are in Nuit
Blanche for over 10 years and have a huge experience in Starcraft Broodwar and they are
almost members of their national team. Several recruitment took place during the next two
years to replace inactive and try to develop the team. We can classify us regularly in the top 5
French teams in various competitions(League Esl France, Pandaria, Fureur Starcraft II League
etc…).
Beginning in May 2013, we adopt a new policy, together with our sponsors to set up a line up
much more competitive, we plan to achieve in 2014 the top 3 in France and the top 15 in
Europe. Thanks to our old players and our new quality recruitments due to funds invested and
our reputation, we’re experiencing a huge growth in the summer 2013, during several
competitions with a lineup which competes with all best French and European teams. For 6
months, our performance, both collective and individual, are noticed and we are now the third
best French team behind Millenium and aAa.
Meanwhile, we set up in the autumn 2013 a line up on Counter Strike : Global Offensive and
Shootmania Elite, coming from several members already present among us. This line­up is full
of promise and has already given us a victory in a online tournament in just a month of
existence.

Presentation of the different line-up
Starcraft II

Elroye ­ Grand­master Zerg            

                   

 PtitDrogo­ Grand­master Protoss      

 Funkay Grand­master Terran

 Indy ­ Grand­master Protoss

Snitchables ­ Grand­master Zerg

Awards
Starcraft II
Here are all prizes won by players of  team Starcraft II Nuit Blanche:

By Team :
2nd Pandaria­wars Saison 8
3ème SC2CTL EU
1er CCL1xBet #5 Qualifier
1er Pandaria Summer League
3ème PGLeague Season 5 Division 1
1er PGLeague Season 3 Division 1
1er PGLeague Season 1 Division 1
3ème ESL SC2France Clan War

By Players :
2014 WCS Season 1 Premier League Europe
2014 WCS Season 1 Qualifier Europe
3ème AnjouGame 12
1er PxL­Lan 2014
RO32 GamersAssembly 2012
RO32 Gamers Assembly 2013
1er CraftCup Lite #83
4ème Sørlanet 2013
3ème Sørlanet 2012
2ème Sørlanet 2011
2ème NetWars HotS Cup #2
1er CAP'ARENA #2
1er HF LAN
1er LAN Wesports #7
1er LAN Wesports #6
1er  ZOTAC CUP 176ème Edition
2ème      Hem Games'Thon by Ludus Lan
4ème Ludus Lan #10
6ème Gameonline
8ème The­Game #14
2ème HelloWorldCup #1
3ème  InsaLan 2014

Starcraft II
Championnat Francophone SC2 Saison 1
Championnat Francophone SC2 Saison 2
Championnat Francophone SC2 Saison 3
Championnat Francophone SC2 Saison 4
Underdogs Season 2
Underdogs Season 3
Underdogs Season 4

Counter Strike : Global Offensive

SmX ­ Captaine               

NoName ­ Rifle                   

KURRAGE ­ InGame Leader  

Sub^ ­ Poly

 Manieù ­ Rifle

Awards
Counter Strike : Global Offensive

Here are all prizes won by players of  team Counter Strike : Global offensive Nuit Blanche:

By Players :
NoName - Call of duty : Modern Warfare 2
1er   ESL Ladder Saison 1 & 2

KURRAGE - Counter Strike 1.6
4ème  Technolan 2006
4ème  Eure en ligne 2006
5ème  Cycom 2007
4ème  Oxylan 2007
3ème  CSVL 2007
5ème  Anjougame 2008
4ème  Technolan 2008
5ème  Miage LAN 2009
4ème  INSALAN 2010
3ème  Skullbox 2011

League of Legends

   

 AureS ­ Support           

  

 CENSURE ­ Jungler      

  

 Djazis ­ Middle Lane

Abled ­ Top lane

 TuZer ­ AD Carry

Awards
League of legends

Here are all prizes won by players of  team Counter Strike : Global offensive Nuit Blanche:
:

Par équipe :
Demi­Finale HF Lan

Shootmania

   

                    
HoLo ­ Captain Player    

                           
DRi ­ Player                                 

                  
Sativa ­ Player                     

RaptorS ­Player

                       
Flower ­ Player                         

NoNoss ­ Player

Budget and spending
Accounting report of the season 2012 ­ 2013

Budget effect from 1 January 2012 3 600.00 €

Some pictures

Victory of Lilbow at HF Lan

Nuit Blanche at GamersAssembly 2013

From left to right : Lilbow, MekTypro, Sun and PtitDrogo

Current Partners and sponsor

.

x

Contacts
AlepH :                           Antoine Bérranger
                                      15 Avenue de la Libération
                                      44400  Rezé
                                      06 32 24 86 91
                                      antoine@ihqs.net
Marketing :                    teamnuitblanche@hotmail.fr

Facebook :                   www.facebook.com/teamnuitblanche
Site internet :
  www.clan­nuitblanche.org/
Skype :                          setsin33


Aperçu du document EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 1/24
 
EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 2/24
EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 3/24
EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 4/24
EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 5/24
EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf - page 6/24
 




Télécharger le fichier (PDF)


EnglishSponsoringFolder2014-2015.pdf (PDF, 20.3 Mo)

Télécharger
Formats alternatifs: ZIP



Documents similaires


dossier webspell en
englishsponsoringfolder2014 2015
declin a partir de 24 ans
fm esport 2
stolen sm 2005 physiology of soccer update
tournament operations document realm championship 2012 europe